Новорічний «сюрприз» від Укрзалізниці

Новорічний «сюрприз» від Укрзалізниці

27 грудня голова правління ПАТ «Укрзалізниця» Войцех Балчун і очільник Міністерства інфраструктури України Володимир Омелян дали спільну прес-конференцію. Крім звіту про роботу залізної дороги за 2016 рік, широка громадськість з перших вуст почула про зміну цінової політики національного перевізника у 2017 році. На нас чекає підвищення тарифів: на вантажні перевезення – на 25%, на пасажирські квитки  – на 16% у першому кварталі, та  16% –  у четвертому кварталі прийдешнього року.

Представники бізнес-середовища першими забили на сполох, оскільки, на їх думку, зростання цін на вантажні тарифи на 15% яке відбулося у 2016 році у сукупності з черговим зростанням ще на 25% у 2017 році не відповідає зростанню індексу споживчих цін і цін промислових виробників. В унісон бізнесу, галузеві асоціації заявляють, що озвучені головним залізничником країни наміри відчутно вдарять по рахунках всіх вітчизняних вантажовідправників. Що в свою чергу призведе до чергового зростання цін на товари та послуги для населення.

На противагу міжгалузевому «протесту» Войцех Балчун запропонував підписати з ключовими вантажовласниками (горно-металургійний комплекс, хімічна промисловість, зерновики, цементники, склярі тощо) меморандум. За його ідеєю, крупні замовники транспортних послуг ПАТ «Укрзалізниця» чітко побачать, на що підуть гроші, отримані від підвищення тарифів. Проте, реакція бізнесу на таку «мирову» пропозицію поки що невідома.

Що ж стосується рядових мандрівників залізною дорогою, то, очевидно, поетапне підвищення цін на квитки 16+16% значно відіб’ється на їх сімейних бюджетах, а отже, і на планах залишати свої домівки.

Громадська організація «Народна Україна» вважає, що у царині цінової політики з боку державних підприємств не повинно бути сюрпризів – як для громадян, так і для промисловців. Рішенню про підвищення тарифів на залізничні перевезення повинно було передувати широке обговорення підстав і наслідків таких цінових стрибків. А результатом такого діалогу – чітка відповідь на принципове запитання: як конкретно покращиться якість перевозок і культура обслуговування всіх споживачів послуг Укрзалізниці після зміни тарифів.

Написано Народна Україна

Залишити Коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *