На школярів чекає «друге пришестя» 12-річки, скорочення шкіл та гуртожитки для тих, хто далеко живе

На школярів чекає «друге пришестя» 12-річки, скорочення шкіл та гуртожитки для тих, хто далеко живе

14 грудня 2016 р. на засіданні Уряду Міністерство освіти і науки України представило Політичну пропозицію “Нова українська школа”, із урахуванням якої розроблятиметься подальша програма реформування загальної середньої освіти. Ідея реформи передбачає введення 12-річної шкільної освіти, яка складатиметься з початкової освіти тривалістю 4 роки, базової середньої освіти тривалістю 5 років, яка здобуватиметься в гімназії, і профільної середньої освіти тривалістю 3 роки, яка здобуватиметься в ліцеї чи закладах професійної освіти. Перехід на 12-річне навчання  та старт «Нової української школи» передбачається вже в 2018-2019 навчальному році.

Підводячи підсумки реформування початкової освіти за 2016 рік, варто зазначити, що під так званим розвантаженням програм було скасовано техніку читання, нормативи на фізкультурі, 1-2 класи не вчать табличку множення, додавання і віднімання, вчителі користуються зеленою ручкою замість червоної, а учні пишуть простим олівцем, і оцінки говорять на вушко.

Крім цього, серед результатів реформування можна назвати заборону домашніх завдань, що хвилює як учителів, так і батьків. Перших – тому що це порушує дисципліну і зацікавленість учнів у навчанні. Других – бо ДПА (державну підсумкову атестацію) після 4 класу ще ніхто не скасовував.

Також катастрофічно не вистачає якісних підручників за новою програмою, зошитів та іншого матеріального забезпечення. Такий результат реформування ми маємо на сьогодні. Але реформа семимильними кроками йде далі. Чого ж очікувати найближчим часом?

Передбачається укрупнення сільських шкіл та створення опорних шкіл. Це нова система освіти для дітей, які навчаються в маленьких містечках та селищах. Відповідно до нововведень кожне найменше село матиме школу, але лише початкову. Водночас в усіх регіонах будуть створюватися опорні школи. Кожна така школа матиме не менше трьох філій. Філія – це школа І ступеня (1–4 класи), яка максимально наближена до місця проживання дітей. Опорні школи будуть відвідувати діти з багатьох сіл, щоб мати змогу потім навчатись у старших класах.

Як вони туди добиратимуться? Планується, що привозитимуть дітей на шкільних автобусах. Цього року Уряд вперше виділив гроші на шкільні автобуси – 650 млн. грн. Передбачається, що 600 млн. грн. буде витрачено з місцевих бюджетів. Якщо ж автобусів усім не вистачить, чи село буде дуже віддаленим, то для таких дітей за необхідності будуть облаштовувати гуртожитки.

Проблеми із забезпеченням підручниками учнів 4-7-х класів показали, що в процесі децентралізації є такі речі, які не можна передавати на місцевий рівень, тож відтепер забезпечення підручниками відбуватиметься за рахунок держави.

Реформування освіти має значну низку недоліків у вигляді ігнорування мотивації вчителів, створення якісних підручників, перекидання обов’язків на плечі не до кінця об’єднаних територіальних громад і т. д., що дискредитує реформування середньої освіти в очах українського суспільства. Тому системні зміни в освіті – все ще потребують доопрацювання. Будемо вірити, що ці огріхи врахуються, а “друге пришестя” 12-річки стане більш результативним, ніж попереднє.

Новини за темою: Що отримають вчителі від реформи освіти?

Написано Народна Україна

Залишити Коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *